Το φθινόπωρο του 2019 ξεκίνησε το Agora Athens, μία συνεργασία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών & της ΕΑΤΑ του Δήμου Αθηναίων που σχεδιάστηκε και υλοποιείται έκτοτε σε συνεχή βάση από την εταιρεία «LEVER Σύμβουλοι Ανάπτυξης Α.Ε.» του Ομίλου «Σαμαράς & Συνεργάτες», με υπεύθυνο του έργου τον Chief Marketing Officer της Lever A.E κ. Βασίλειο Μπλέσιο.
ΣΤΟΧΟΣ
Τόνωση της επιχειρηματικότητας και αύξηση της απασχόλησης στην περιοχή του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας (Πλάκα-Μοναστηράκι) μέσω της βελτίωσης της παρεχόμενης αγοραστικής εμπειρίας στις αγορές-στόχους.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ AGORA ATHENS
Είναι το πρώτο ψηφιοποιημένο & πολυκαναλικό (omnichannel) Open Mall της Ελλάδος, στην μεγαλύτερη τουριστική αγορά της χώρας, με Branding & Marketing Plan, λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες κινητήριές δυνάμεις όπως αυτές εφαρμόζονται και επηρεάζουν τις επιχειρήσεις, τον καταναλωτή και την λιανική: οι νέοι (Millennials & Gen Z), το Branding & το Πολυκαναλικό Marketing (Omnichannel Marketing) και τη Νέα Ψηφιακή Τεχνολογία σε όλες τις μορφές της (AI, AR, VR, NFT’S, Blockchain).
Oι 12 ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΟΥ MASTER PLAN ΠΛΑΚΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ
1. Καταγραφή της παρούσας κατάστασης στην αγορά των επιχειρηματιών της περιοχής (mission and vision analysis).
2. Περιγραφή των εξωτερικών δυνάμεων που επηρεάζουν την αγορά (PESTLE Analysis of Political, Economic, Societal, Technological, Legal and Environmental Factors).
3. Κατανόηση των εσωτερικών δυνάμεων και αδυναμιών της αγοράς αλλά και των εξωτερικών απειλών και ευκαιριών από το εξωτερικό περιβάλλον (SWOT Analysis).
4. Τμηματοποίηση της αγοράς και ανάλυση των αγορών – στόχων (Segmentation and Target Market Analysis) με ταυτόχρονη δημιουργία consumer profiles (καταναλωτικών προφίλ.)
5. Μορφοποίηση τελικού στρατηγικού πλάνου marketing.
6. Μελέτη branding – Δημιουργία εικόνας και ταυτότητας (νέο όνομα, λογότυπο και σλόγκαν)
7. Επικοινωνιακή στρατηγική και πλάνο προώθησης και προβολής (συνέργειες με ΕΟΤ, αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, Λιμάνι Πειραιά, κ.α.).
8. Προγράμματα Πιστότητας Καταναλωτών.
9. Προμελέτη παρέμβασης στον δημόσιο χώρο (δάπεδα, φωτισμός, σκίαση, χώροι πρασίνου, τοπόσημα, κ.λπ.)
10. Προμελέτη παρέμβασης στον ιδιωτικό χώρο (Ανάλυση 3 τύπων καταστημάτων – Τουριστικά, κοσμηματοπωλεία, εστίαση – και βασικές παρεμβάσεις στις προσόψεις τους).
11. Λύσεις τεχνολογίας (Wifi, virtual walkthrough, δημιουργία πλατφόρμας προβολής και διασύνδεσης επιχειρήσεων.)
12. Διασύνδεση με όμορες αγορές και δημιουργία cluster επιχειρήσεων για τη μελλοντική διοίκηση των αγορών.
Η υπερψήφιση από το Δημοτικό Συμβούλιο της προκήρυξης ανοικτού αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου στο Agora Athens (Εμβληματικές Περιοχές Πλάκας και Μοναστηρακίου) δείχνει έμπρακτα την εμπιστοσύνη του Δήμου Αθηναίων στη δυναμική που έχει πάρει το έργο, μετά την εκπόνηση του Master Plan, τη μελέτη και το νέο όνομα, λογότυπο, εικόνα και ταυτότητα – branding – της περιοχής, το WiFi και τη δημιουργία πλατφόρμας διασύνδεσης των επιχειρήσεων, καθώς και της σημαντικής προόδου που έχει συντελεστεί σε επίπεδο προετοιμασίας και προμελετώ, αλλά και την βούληση του Δημάρχου για την ολοκλήρωση του σημαντικού αυτού project με στόχο την αναβάθμιση των αγορών στο κέντρο της Αθήνας.
Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΤΟΥ 2022
Μετατρέπεται η παραδοσιακή Αγορά Πλάκας-Μοναστηρακίου σε ένα σύγχρονο Open Mall, το Agora Athens, ψηφιοποιημένο με Omnichannel Marketing και δυναμικό loyalty system σε μια ψηφιοποιημένη πλατφόρμα που ενισχύει την επιχειρηματικότητα και την απασχόληση στο κέντρο της Αθήνας, απόλυτα αναγκαίο στην post covid εποχή αλλά και εφαλτήριο για την ανάκαμψη των επιχειρήσεων.
Με κεντρικό slogan “ENJOY THE ATHENIAN WAY” προβάλλεται η συνολική περιοχή του Agora Athens/Old Town Market, τα καταστήματα και τα εξαιρετικά προϊόντα που προσφέρουν στον επισκέπτη. Μέσα από μια εκλεπτυσμένη και ενδιαφέρουσα πλοκή, το δημιουργικό της καμπάνιας ξεναγεί την πρωταγωνίστρια στο Agora Athens (περιοχή Πλάκας-Μοναστηρακίου, βασικοί οδοί Ηφαίστου, Πανδρόσου, Ανδριανού) και αφού επισκέπτεται πολλά διαφορετικά καταστήματα και κάνει τις αγορές της, καταλήγει σε ένα όμορφο εστιατόριο όπου με τους φίλους της απολαμβάνει ένα γεύμα. Το σποτ ακολουθεί την επικοινωνιακή στρατηγική του localhood, δηλαδή την παγκόσμια τάση των νέων millenials να ταξιδεύουν και να συλλέγουν εμπειρίες νιώθοντας και ζώντας σε κάθε πόλη σαν ντόπιοι. Ταυτόχρονα, αναδεικνύει τις μοναδικές ομορφιές και πρωτότυπα καταστήματα και προϊόντα του Agora Athens που οδηγούν τους επισκέπτες – πελάτες της αγοράς Πλάκας – Μοναστηρακίου στην απόλυτη αγοραστική εμπειρία.
Το Διαφημιστικό Πλάνο Agora Athens συμπεριέλαβε:
1. Διαφήμιση σε στάσεις στο κέντρο της Αθήνας.
2. Video spot, long & cut version, για προβολή σε ψηφιακά και κοινωνικά μέσα τόσο του Επιμελητηρίου, όσο και του Agora Athens και του ΕΟΤ: https://vimeo.com/746664750
3. Ψηφιακή καμπάνια στα κοινωνικά μέσα του Agorα Athens (Facebook & Instagram).
4. Τετράπτυχο έντυπο της καμπάνιας.
5. Promoters που ενημερώνουν για το Agora Athens τους τουρίστες, μοιράζοντας το έντυπο στο Μουσείο της Ακρόπολης, την Ακρόπολη καθώς και στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου.
6. Ειδικό παιχνίδι γνώσεων σε tablet που διαχειρίζονται οι promoters, με τους επισκέπτες να απαντούν ερωτήσεις γνώσεων και να κερδίζουν δώρα και εκπτώσεις που έχουν χορηγήσει οι επιχειρήσεις – καταστήματα του Agora Athens.
7. Ειδική καμπάνια στα ξενοδοχεία του κέντρου των Αθηνών με το έντυπο της καμπάνιας να μοιράζεται από τις υποδοχείς (reception) των ξενοδοχείων στους επισκέπτες-πελάτες.
ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ BLACK FRIDAY – ΣΗΜΑΝΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ AGORA ATHENS.
* Σήμανση – Τοπόσημο – Πινακίδα Πλατείας Μοναστηρακίου. Αντικατάσταση της υφιστάμενης πινακίδας επί της οδού Ηφαίστου (Flea Market) με νέα πινακίδα που θα αναγράφει το νέο branding Agora Athens.
* Εκπαίδευση των επιχειρήσεων και πλήρη υποστήριξη για τη δημιουργία προσφορών, δωροκαρτών, κουπονιών και την ηλεκτρονική τους προώθηση μέσω της πλατφόρμας και των Social Media.
* Τόνωση Αγοραστικής Κίνησης Black Friday.
* Προγραμματισμός και υλοποίηση event με την συμμετοχή επιχειρήσεων εντός του Agora Athens, με δράσεις υψηλής προστιθέμενής αξίας σε επίπεδο εσόδων των επιχειρήσεων, κοινωνικής ευθύνης και brand awareness.
* Ειδικό event τόνωσης αγοραστικής κίνησης για το Black Friday: “CELEBRATE BLACK FRIDAY AT AGORA ATHENS”.
* Black Friday Digital Campaign – Agora Athens στο Facebook και στο Instagram.